dilluns, de juny 05, 2006

Post Reus-Prades-Reus

El despertador va sonar a les 3:30h am. Cop de cotxe cap a Reus. La sortida era a les piscines municipals, i a les 5 del matí no hi havia gaire gent pel carrer per preguntar-los a on eren. Uns mossos m'ho van mig explicar i finalment hi vaig arribar.


Ja hi havia la organització acabant de preparar les taules de recollida de dorsals i samarretes. Un bon refrigeri et convidava a agafar forces per la sortida. Van caure 3 donuts pel cap baix més el tallat de rigor.

La gent anava arribant i jo feia els preparatius: cremetes, vaselina, motxilla, filtres solars, etc.

Ja despuntava el sol i tot era a punt. Vaig agafar la càmera de fer fotos més pesada que tinc per evitar temptacions de córrer. La sobrecàrrega de la cadera m'ho impedia, i no podia jugarme-la a forçar-la per risc de no acabar i no puntuar.

A la sortida vaig saludar als clàssics: Pelayo i gent de la UME, el Carlos i l'Ivan, el Jordi de Girona no va venir, i vaig veure de passada el Xavi que feia una mica tard. Ja no els veuria fins la propera cursa, doncs ells arribaràn molt més ràpid que jo.

A les 6:30h arrenca el grup, més de 600 participants. Anem sortint de Reus i els capdavanters surten corrents. Jo m'hi he de ressignar i surto caminant. Hi ha bastanta gent que ha començat molt forta i em va passant, però el grup principal en general és compacte. Al cap de mitja hora, l'amor propi pot més que el risc de no acabar-la i començo a apretar el ritme. A les pujades vaig avançant a bastanta gent, però encara formo part del grup principal.

Al primer control hem de fer cua! Comença el tros de pujada forta i la gent va per sobre de les seves possibilitats. Alguns es queden clavats a mitja pujada, d'altres els veus que bufen molt fort. Jo vaig fent al meu ritme, sempre sentint com respon el cos per detectar el mínim simptoma de sobrecàrrega.

Arribem a les antenes i hi ha un altre control. Per veure hi ha cervesa! Bastanta gent bada i d'altres paren a l'ombra del dipòsit d'aigua.
Menjo sense perdre el temps i sant tornem-hi. Encara queda molta gent a davant.

El camí prossegueix fins arribar a Prades. Encara no estem a la meitat del recorregut, i s'ha acumulat bona part dels participants. Alguns ja acaben aqui la caminada, d'altres fan una bona parada. Jo menjo ràpid mentres estiro, per continuar tot seguit. Ja son vora les 12 i el sol apreta bastant. Trec el meu paraigues-umbrel·la i genero estupefacció entre d'altres participants. El sol no ens deixarà fins al final de la caminada, i més d'un agrairia haver tingut un paraigues com el meu.

Després de Prades ve una baixada fins al poble de La febró i una pujada fins al punt més alt, el coll de l'Agustenc. El gruix de participants ja és al darrere.

Avanço a un pas ràpid i vaig deixant a gent enrere. Estic a punt de perdre'm a una cruilla cap a la Mussara. Arribo a Vilaplana i el sol no afluixa. La meva umbrel·la causa sensació i estupefacció.

Segueixo amb paciència per no córrer; he d'aguantar fins que estigui a tocar o puc petar i no acabar-la. Passat l'Aleixar em desvio i em perdo. Faig uns 3km de més fins a Maspujols entre anar i tornar.

Finalment s'arriba a la Boca de la Mina, ja a Reus. Queden menys de 2km i mig quan decideixo sortir corrents a l'esprintada. Havia de passar a tota la gent que m'havia avançat a la meva "excursió cap a Maspujols".

La cadera aguantava, i les cames també. Vaig deixar enrere almenys a uns 20 participants.

Finalment, arribo a les piscines, una mica cansat, però molt satisfet. 10h i mitja. No ha estat gaire bon temps, però he aconseguit puntuar sense desgastar el físic.

Ha estat una gran travessa, una mica dura pel sol, però molt ben organitzada, amb molt bon ambient i no faltava de res per menjar i veure.

Una merescuda dutxa va ser la recompensa final. Ara toca descansar durant 15 dies fins la propera: Pels Camins dels Matxos.

Mai enrere!

3 Comments:

Anonymous Anònim said...

Ets buapissim!!! M'encanta el seny i alhora la passió que li poses al tema. Mai entendré com us pot agradar tant això que feu, però cada cop penso que ets menus raro, pq. hi ha un munt de penya que ho fa. Ara a seguir endavant, i no t'en perdis ni una, sino...quina frustració...!!! La penyita anirà caient i ja veuras com seras dels pocs que aconseguirà fer-les totes. Jo t'animaré i et faré massatgitus.

Palante (= versió xarnega del concepte Mai Enrere)

12:04 a. m.  
Blogger francesc duran said...

Ei tiu! Estàs que et surts... les estàs fent totes malgrat la cadera aquesta teva (mira que hi ha llocs on lesionar-se i no la cadera!)

Per cert, posa alguna foto del paraigües umbrel·la, que a Badalona el volem veure.

Agafa forces i fins la propera.

Quina manera més bèstia de despedir-se dels 29...

PS: Acebes $%&/&%$%&/&%$

1:05 a. m.  
Blogger Sarri said...

Intentaré fer-me un autorretrat per la propera caminada

11:59 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home